Perubatan di Shrubbery anda

Perubatan di Shrubbery anda

Renek A, mengikut definisi saya, adalah lebih besar daripada herba biasa tetapi tidak saiz pokok. Mereka perennials, tetapi tidak kehilangan daun mereka. Kami suka untuk menggunakan mereka untuk mentakrifkan bidang hartanah, laluan pejalan kaki dan untuk menghiasi bahagian luar rumah kami. Berikut adalah beberapa contoh, bersama-sama dengan maklumat tentang sama ada atau tidak mereka sihat.

Black Haw: Di sesetengah kawasan, renek ini boleh menjadi pokok kecil, tetapi lebih kerap ia adalah lebih kecil. Kegunaan tradisional untuk haw hitam termasuk menopaus, buruh palsu dan tekanan darah tinggi. Kerana ia dianggap sebagai antispasmodic, ia sering digunakan untuk asma. Sangat banyak kajian yang dilakukan, jadi berhati-hati jika anda cuba herba ini. Jangan gunakan jika anda mengandung atau menyusukan bayi.

Lavender: Bau yang menyenangkan dan kecantikan halus tumbuhan ini menjadikannya kegemaran ramai tukang kebun, tetapi ia mempunyai kegunaan lain. Kedua-dua teh dan aroma dari industri itu boleh mengurangkan tekanan dan kebimbangan. Aromatherapists menggunakan minyak pati lavender untuk tujuan ini. Ia juga boleh ditambah untuk mandi.

Privet: Stately lindung nilai privet sering digunakan sebagai lindung nilai privasi, kerana mereka boleh tumbuh agak tinggi. Mereka juga boleh dibentuk, meningkatkan hartanah ia melindungi. Malangnya, jika ia dimakan, ia boleh membunuh. Jika anda mempunyai anak kecil atau haiwan yang mengunyah tumbuhan (seperti bermain anjing mengambil), memerhatikan bahawa mereka tidak meletakkan mana-mana bahagian pokok renek ini dalam mulut mereka.

Rose: Aroma mawar boleh menetapkan suasana romantis, sama ada bunga, lilin wangi atau minyak aromaterapi. Pinggul masak belukar ini boleh dimakan dan mempunyai cukup kegunaan beberapa. Mereka mempunyai cukup beberapa antioksidan, dan sangat tinggi dalam Vitamin C. Mereka boleh dibuat ke dalam agar-agar dengan rasa epal hampir tdk. Lagipun, mereka ada hubungan rapat dengan pokok epal. Empulur putih di dalam pahit, jadi jika anda sedang membuat persediaan untuk dimakan, anda mungkin mahu mengeluarkan itu dan apa-apa benih.

Pastikan anda menyemak dengan doktor anda sebelum memulakan makanan tambahan baru yang walau pun ringan kerana pinggul meningkat. Walaupun kebanyakan orang akan mempunyai masalah, selalu ada kesan sampingan, langkah berjaga-jaga dan interaksi ubat yang perlu dipertimbangkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar