Lawatan Pasti anda untuk Kesejahteraan dan Kesihatan yang Baik

Lawatan Pasti anda untuk Kesejahteraan dan Kesihatan yang Baik

Serai adalah tumbuhan semula jadi yang ditanam di benua Asia. Ia terdapat di India dan Nepal. Oleh itu, serai digunakan secara meluas dalam masakan negara-negara Asia. Ia meminjamkan rasa lemon dan wangian, tidak lupa warna halia. Tumbuhan ajaib mempunyai ciri-ciri perubatan dan rawatan. Citronella merupakan satu lagi istilah yang digunakan untuk menggambarkan serai dan digunakan dalam lilin menjadikan industri, industri minyak wangi dan industri sabun. Oleh kerana ia mempunyai aroma yang masam, ia digunakan untuk memandu serangga dan penghalau seperti nyamuk dan lalat. Wangian yang santai dan tenang membantu melegakan kemurungan dan perubahan mood; oleh itu ia juga dikenali sebagai Sweet Rush. Di Caribbean, serai dikenali sebagai rumput Demam kerana ia dikenali untuk mengubati demam dan selsema, terima kasih kepada sifat-sifat terapeutik.

Ia digunakan secara meluas dalam masakan Asia. Foodies suka mempunyai tumbuhan ini di taman mereka. Selain daripada menambah aroma dan rasa, ia juga sangat berkesan dalam merawat pelbagai penyakit. Ia mempunyai ciri-ciri antiseptik dan steril. Serai apabila dicampur dalam nisbah yang betul dengan lada berfungsi untuk mengurangkan senggugut dan muntah. Apabila dicampurkan dalam ramuan teh, ia adalah diuretik dan menyembuhkan sakit perut. Anjing yang menyalak berlebihan disembur dengan Citronella.

Ia bertindak pembersih dan mempunyai kesan detoksifikasi pada buah pinggang, pundi kencing, saluran penghadaman, hati dan pankreas. Ia membantu dalam mengurangkan lemak berlebihan, bahan beracun, kolesterol dan sebagainya. Ia membantu dalam penghadaman yang lebih baik dan peredaran darah yang cukup. Ia meremajakan tubuh, membantu dalam mengawal jerawat dan jerawat, merupakan tisu dan otot ideal toner. Ia memasuki liang-liang kulit muka dan membantu untuk membunuh bahan-bahan toksik dan membersihkan muka. Ia membantu dalam mengawal tahap tekanan darah. Satu ramuan daun serai apabila disejukkan dan diambil dalam bentuk cecair membolehkan tubuh dan segar. Serai membantu meningkatkan tahap imuniti dalam seseorang individu.

Orang gemuk perlu mengambil jus ini kerana ia membantu luka lemak secara semulajadi. Daun serai meminjamkan rasa yang tersendiri apabila dicampur dalam hidangan di mana banyak rempah dan cili panas ditambah.

Oleh kerana kesan perubatan dan kesihatan memberi, ia berjaya mencegah masalah usus yang berkaitan, menyembuhkan demam yang tinggi, menghalang serangan sakit perut, masalah sembelit dan sebagainya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar